A
la xarxa hem trobat algunes idees per practicar l’ambientalització de les
instal·lacions educatives amb els alumnes, algunes per a més grans i altres per
a més petits. Els materials necessaris són barats i fàcils de trobar a
qualsevol magatzem de bricolatge.
Una
d’elles és la col·locació d’una làmina reflectant per posar rere els radiadors
i evitar així pèrdues de calentor cap a les parets. Vegeu el vídeo clicant aquí.
Per
evitar infiltracions d’aire a una sala amb calefacció o aire condicionat, cal
assegurar-se que les portes i finestres s’ajusten correctament. Com més antic
és l’edifici més probabilitats hi ha que els tancaments siguin poc hermètics i
perdem energia per les juntes. Als grans magatzems venen rivets autoadhesius a
baix preu, per col·locar a les juntes de portes i finestres, que eviten el pas
de l’aire. També és una feina que la podem fer amb els alumnes. De tota manera,
per garantir que hi hagi una renovació d’aire suficient, haurem de ventilar convenientment
les aules. En aquest vídeo ens mostra les varietats de materials que podem
trobar.
Una
alternativa casolana als rivets de sota la porta, són les serps d’arena. Es
tracta de cilindres de tela farcits d’arena, arròs o altre material que pesi,
que es col·loquen arran de terra vora una porta, sobretot les que separen un
lloc climatitzat d’un que no hi està, per evitar infiltracions d’aire, i alhora
són decoratius. Es poden fer combinacions i formes ben originals i divertides,
que es poden elaborar amb els nins i nines. En teniu alguns exemples als
següents enllaços: aquí i aquí.
Per consultar informació addicional i conèixer com dur a
terme feines més complexes relacionades amb l’eficiència energètica de centres
educatius, existeixen les següents guies específiques:
Guía de Ahorro y Eficiencia Energética en Centros Docentes. De la Federació
d’Energia de Madrid, 2013.
Manteniment i estalvi energètic dels centres educatius. Diputació de Barcelona, 2013.
Guia bàsica d’eficiència energètica en edificis municipals. Agència d’Energia de
Barcelona, 2011.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies!